PAKEJ MELANCONG TAMAN NEGARA

FOTO KAYUH BIKE @ TAMAN NEGARA

CATATAN POPULAR

KAYUH KE MANA ???,,,,,,,,,

:: KAYUH BIKE @ TAMAN NEGARA ::
--------------------------------------------------
Assalamualaikum wbt ::
14 JUN2012.
AHAD

kAYUH pendeta
Berkumpul di SKK Tahan jam 11.30 pagi

Ahad, 4 Mac 2012

KAYUH BIKE@KG GOL

TARIKH  :  04 MARCH 2012
HARI  :  AHAD
MASA  :  8.00 - 10.45 PAGI
TREK  :  JALAN KG GOL DAN LADANG PKT 2
JARAK  :  20KM
RIDERS
1.dintahan
2.mantahan
3.fiq
4.fuddin
5.hazim
6.bad dan
7.kak rose...missing pos renjer hutan.

     Kayuhan hari ini bermula di Pintu gerbang PASDEC pada pukul 8.00 pagi. Kayuhan jalan raya menuju ke Kg Gol agak santai cuma sesekali mendaki bukit yang agak panjang. Kayuhan bermula seramai 5 riders aje.Pada peringkat awalnya tujuh orang tetapi bad dan kak rose mengayuh terus ke Pejabat Renjer Hutan. Kami memasuki simpang Kg Gol.
     Jalan kg Gol agak mendaki dan dapat melalui dengan jayanya . Jalan pusing kampung menyajikan pemandangan yang menarik dan melalui penempatan orang asli Sg Tiang. Plan asal hengak ke Padang Terbang Sg Tiang..namun bila jumpa trek lumpur masing-masing tak sabar nak menerokanya. Hujan lebat beberapa hari manyajikan trek yang basah dan licin....mencabar tapi semua halangan dapat ditempuhi. Ada sahabat sengaja hendak menguji tayar baru...lazat tak licin pun...selamba aje naik bukit.
     Perjalanan pada hari ini melingkungi jarak sejauh 20 km sahaja...tapi lebih kepada jalan tar. Walaupun trek ladang hanya sedikit tapi bila masuk ladang baru ada rasa...Kayuhan tamat pada pukul 10.45 pagi...cuacapun agak panas pada pagi ini...balik rumah apa lagi basuh basikal dulu...maklumlah bila lpur dah kering malas pulak nak basuh. Keseluruhannya kayuhan baik walaupun ramai lagi members tak dapat menyertai kayuhan pagi ini.

FOTO KAYUH KG GOL

 dah sampai di Kg Gol .. tayar hitam lagi..
Seronok sangat sampai tergolek....
Pusat pengumpulan buah sawit
 Perbincangan ringkas....masuk ladang
 Jatuh bangun ...perkara biasa mtb

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan